۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۳۱

کاراته انتخابی تیم ملی/

تلاش اردونشینان برای بقا در تیم ملی/ سمندر با دو پیروزی ماندنی شد

تلاش اردونشینان برای بقا در تیم ملی/ سمندر با دو پیروزی ماندنی شد

رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته در حالی روز نخست خود را سپری کرد که اردونشینان برای باقی ماندن در اردو سخت تلاش کردند ضمن اینکه دو پیروزی پسر سرپرست فدراسیون از مهمترین نکات بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اردونشینان تیم ملی کاراته بعد از یک روز تمرین و آشنایی با کادر فنی، رقابتهای خود را در قالب مبارزات انتخابی به صورت دوره ای روز پنجشنبه آغاز کردند. مسابقاتی که با قضاوت جواد سلیمی، موسی جعفری، سیروس یزدانی، منوچهر حاجی محمدیان، فرهاد خطیری، محمد کاظمی و علیرضا کرمانی در شرایط رسمی برگزار شد. نکته مهم و قابل تامل در مورد این مسابقات آمادگی خوب اردونشینان بود. کاراته کاهای دعوت شده که از قبل با شیوه برگزاری انتخابی ها آشنا شده بودند بعد از حضور در مسابقات کشوری تمرینات خود را رها نکرده و با آمادگی مناسبی وارد اردو شدند و این موضوع به خوبی در روز نخست مسابقات انتخابی مشهود بود.

پنجشنبه در مجموع 26 مبارزه برگزار شد که رد و بدل شدن 170 امتیاز با میانگین 7 امتیاز برای هر مبارزه آمار قابل توجهی است که نشان از عزم راسخ اردوشینان برای ماندن در اردوست و هیچ کاراته کایی حاضر نیست از این موقعیتی که در اخیتارش قرار گرفته کوتاه بیاید.

اجرای تکنیک های متنوع برای ثبت این تعداد امتیاز در دستور کار کاراته کاها قرار داشت. در واقع تنوع تکنیکی که روز گذشته در اردو شاهد آن بودیم خبر از رشد چشمگیر فنی کاراته ایران داشت. اینکه به دفعات مختلف تکنیک های زیبایی جون "جودان گری" و "آشی وارای" به اجرا گذاشته شد خبر از روزهای خوبی برای کاراته ایران خواهد داشت.

در بهترین مبارزات روز نخست باید به دیدار شفاهی با حسنی پور ، سلطانی با حسن بیگی و صفی، سلطانیان با یاری می توان نام برد. ضمن اینکه در اوزان مختلف وحیدحسنی پور و حاتیمان، زیگساری، غروبی، سعید حسنی پور ، هادی فی ، مرتضی سلطانی  و درفشی پور عملکرد بهتری نسبت به سایر اردونشینان داشتند. ضمن اینکه حسین سمندر پسر سرپرست فدراسیون کاراته با دو پیروزی در وزن 67- کیلوگرم امیدوار است که در مرحله بعدی نام خود را از جمع خط خوردها خارج کند.

این مسابقات امروز جمعه هم ادامه پیدا می کند و در نهایت از جمع 32 نفری که در اردو حضور دارند 15 نفر شانس ادامه اردونشیتی را از دست داده 17 نفر در اردو بافی خواهند ماند. تیم ملی کاراته ایران سال آینده حضور در مسابقات بازیهای کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا را پیش رو دارد.

کد خبر 2003455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha